вул. Велика Арнаутська, 15, офіс 62

ПН-ПТ — 9:00 - 18:00

Наш партнер:

ru ua en
Замовити зворотний дзвінок
Введений невірний формат номера
Замовити послугу
купити/продати?
Введений невірний формат номера
Замовити послугу
записатися на консультацію
Введений невірний формат номера
Замовити послугу
Замовити послугу
Введений невірний формат номера
Замовити послугу

Закони України: за чи проти колекторів?

2018-06-15

У квітні 2016 року Верховна Рада України розглядала три законопроекти, спрямованих на регулювання інституту виконання судових рішень. Іншими словами, уряд намагається змінити підхід до так званим "колекторським службам", метою яких є вибивання боргових і судових зобов'язань з населення. До добра або до худу нові закони - спробуємо розібратися.

Суть законопроектів

На розгляді у нас три законопроекти під номерами 2506а, 2507А і 2508а:

  • Законопроект 2506а передбачає створення інституту приватних виконавців судових рішень в Україні. Також цей закон регламентує умови отримання людиною даної посади, його права та обов'язки, посадові інструкції, контроль його роботи.
  • Законопроект 2507А перераховує методи вдосконалення процедури роботи приватних судових виконавців.
  • Законопроект 2508а визначає приватних судових виконавців як самозайнятих осіб.

Причини появи законопроектів

Основною причиною введення зазначених законопроектів його творці називають нездатність існуючих виконавчих державних інстанцій справлятися зі своїми обов'язками. Важко сперечатися з тим, що нинішні законні методи приведення судових рішень в дію залишають бажати кращого. Ті, хто програв судові справи громадяни просто ігнорують рішення суду.

Тому українські депутати вирішили звернутися до європейського досвіду - у багатьох країнах Європи вже давно діють приватні виконавчі служби, що регулюють виконання судових рішень.

Законопроекти і колектори

Чим же нові "приватні виконавці судових рішень" відрізняються від вже відомих українцям "колекторів"?

Поки що ми можемо говорити тільки про ті вимоги, які перераховані законопроекти висувають до "приватним виконавцям". Ось деякі з вимог, які повинні відокремити "насіння від плевел" - "законних виконавців від бандитських колекторів":

  • приватний виконавець судових рішень отримує обов'язкову атестацію від держави;
  • вимоги до приватного виконавцю судових рішень: вищу юридичну освіту (не нижче ступеня магістра), старше 25 років, досвід роботи в сфері державного права не менше 2 років, володіння українською мовою, складання кваліфікаційного іспиту на посаду;
  • приватний виконавець судових рішень не може брати участь у справах, що стосуються рішень: адміністративних судів, комунальної власності, виплат за рахунок держави і в його користь, виселенню і позбавлення батьківських прав.

Крім того, приватний виконавець судових рішень несе повну особисту відповідальність за весь шкоди, заподіяний при процедурі виконання судового рішення. Кожен виконавець проходить обов'язкове страхування для таких випадків. Ніякого фінансування з боку держави з питань відшкодування збитків від приватних виконавець не передбачається - тільки їх особиста відповідальність через страхову компанію.

Таким чином, можна зробити висновок, що в разі прийняття вищевказаних законопроектів у українців є шанси позбутися рекетирів-колекторів. Природно, така можливість буде існувати тільки в разі дотримання законів усіма учасниками процесу.

Поділитися в соціальних мережах

До початку статті
Назад в розділ