У квітні 2016 року Верховна Рада України розглядала три законопроекти, спрямованих на регулювання інституту виконання судових рішень. Іншими словами, уряд намагається змінити підхід до так званим “колекторським службам”, метою яких є вибивання боргових і судових зобов’язань з населення. До добра або до худу нові закони – спробуємо розібратися.
Зміст
На розгляді у нас три законопроекти під номерами 2506а, 2507А і 2508а:
Основною причиною введення зазначених законопроектів його творці називають нездатність існуючих виконавчих державних інстанцій справлятися зі своїми обов’язками. Важко сперечатися з тим, що нинішні законні методи приведення судових рішень в дію залишають бажати кращого. Ті, хто програв судові справи громадяни просто ігнорують рішення суду.
Тому українські депутати вирішили звернутися до європейського досвіду – у багатьох країнах Європи вже давно діють приватні виконавчі служби, що регулюють виконання судових рішень.
Чим же нові “приватні виконавці судових рішень” відрізняються від вже відомих українцям “колекторів”?
Поки що ми можемо говорити тільки про ті вимоги, які перераховані законопроекти висувають до “приватним виконавцям”. Ось деякі з вимог, які повинні відокремити “насіння від плевел” – “законних виконавців від бандитських колекторів”:
Крім того, приватний виконавець судових рішень несе повну особисту відповідальність за весь шкоди, заподіяний при процедурі виконання судового рішення. Кожен виконавець проходить обов’язкове страхування для таких випадків. Ніякого фінансування з боку держави з питань відшкодування збитків від приватних виконавець не передбачається – тільки їх особиста відповідальність через страхову компанію.
Таким чином, можна зробити висновок, що в разі прийняття вищевказаних законопроектів у українців є шанси позбутися рекетирів-колекторів. Природно, така можливість буде існувати тільки в разі дотримання законів усіма учасниками процесу.