Як правило, громадяни зводять будівлі незаконно просто тому, що не знають норм законодавства. Але бувають випадки, коли вони йдуть на це свідомо, не бажаючи витрачати час на розробку містобудівного розрахунку, оформлення і узгодження інших дозвільних документів.
Самобудом називають нерухоме майно, яке:
Потрібно пам’ятати, що особи, які вважають себе власниками самовільно зведеної нерухомого майна, насправді не мають прав власності на нього. Тому побудувати будинок і володіти ним – різні поняття.
Багато розраховують на те, що зможуть пройти процедуру узаконення після введення об’єкта в експлуатацію. В цьому випадку потрібно бути готовим до адміністративної відповідальності, передбаченої державою. Надалі неможливо буде провести легалізацію самобуду, поки не буде оплачений призначений штраф.
Реєстрація прав власності на зведену нерухомість дає власнику можливість проводити будь-які цивільно-правові операції. Він може продати або подарувати будинок, здати його в оренду або передати в спадщину. Завдяки легалізації можна захистити майно від захоплення шахраями.
Згідно з українським законодавством зареєструвати в Державному реєстрі прав потрібно будь-який об’єкт нерухомості, в тому числі:
Щоб стати повноправним власником нерухомого майна, потрібно обов’язково пройти етап оформлення прав власності. Будь-яка споруда повинна бути легалізована в тому порядку, який регламентує законодавство України. Без свідоцтва про реєстрацію будь-самобуд, незалежно від розміру та призначення, юридично вважається незаконно зведеним.
Не варто затягувати з узаконенням гаража або іншого зведеного об’єкта. Неможливо передбачити всіх обставин. У разі надзвичайної події, пожежі, повені у власників не буде можливості отримати компенсацію, так як, по суті, на папері їх будинок навіть не існує. Крім того, щоб узаконити самобуд, потрібно витратити чимало часу і сил. Зберегти їх можна тільки при наявності спеціальних знань або зверненні до кваліфікованих фахівців.
Список документів, які потрібні для легалізації, залежить від виду нерухомого майна і загального стану справ. Щоб узаконити самобуд, потрібно як мінімум надати:
Щоб отримати якісну консультацію і повний перелік документів, необхідних у вашому конкретному випадку, зверніться до консультантів компанії «Нове БТІ».
Під легалізацією самобуду розуміють юридичне оформлення документів на вже зведену нерухомість. Щоб узаконити будинок в Одесі, вам потрібно підписати договір з компанією «Нове БТІ» і передати копії всіх документів, які є на будинок і землю. Щоб наші фахівці могли представляти ваші інтереси в Державній архітектурно-будівельній інспекції, Госгеокадастре та інших органах управління, може знадобитися нотаріально завірена довіреність.
Узаконити нерухоме майно, розташоване на території Одеси, можна кількома шляхами – через загальну або спрощену процедуру, будівельну амністію або суд.
Легалізація самовільно зведених будівель за загальним порядком включає в себе наступні етапи:
Тільки після цього ми можемо зареєструвати права власності в Державному реєстрі прав на нерухомість. Пройшовши всі етапи, можна отримати Витяг з Держреєстру речових прав.
Щоб легалізувати незаконно зведену нерухомість по будівельної амністії, необхідно:
Раніше була потрібна довідка з Департаменту містобудування та архітектури, в якій вказувалося місце розташування нерухомості. З 2019 року вона була виключена зі списку необхідних документів.
У цьому випадку після підписання договору наші фахівці:
Щоб узаконити самовільно зведену нерухомість через суд, фахівцям компанії «Нове БТІ» потрібно написати заяву для визнання прав власності. Після цього вони займаються збором і оформленням документів, щоб успішно представити інтереси клієнта в суді.
Залежать від наявної документації та поточного стану справ.