Технiчний паспорт від 600 грн

Замовити зворотній дзвінок

Зворотній зв'язок

Залиш відгук та отримай знижку до 10%

  • * Знижка залежить від послуги. Детальніше можна дізнатися у консультанта.

Ми вже прораховуємо вартість вашого об'єкта - залиште свої контакти і ми вам передзвонимо

Щоб отримати чек-лист з докладним описом етапів оформлення документів - залиште свої контакти

Ми помітили, що ви довгий час на сайті. Можливо вам потрібна допомога? Залиште свої контакти

або зателефонуйте за номером +38 067 619 78 01

Задати питання

Задати питання

Що таке будинкова книга

7 Грудня 2020
Що таке будинкова книга, фото [1]

У зв’язку зі змінами в українському законодавстві, що регулює правила зміни місця проживання громадян, з переліку документів, які потрібні для оформлення права власності на нерухомість зникла будинкова книга. Інформацію з неї при здійсненні угоди сьогодні продавець надає у формі довідки (виписки з будинкової книги відносно місця реєстрації) за формою 13, отриманою у відповідь на офіційний запит в ЦНАП, а сама фіксація місця проживання має повідомлювальний характер.

Будинкова книга і реєстрація місця проживання громадян

Будинкова книга є бланком встановленої форми, призначенням якого є документування інформації про місце проживання громадян. Спочатку форма видавалася власникам приватних будинків. В ході приватизації, що припускає виведення приміщень з державної власності в приватну, будинкові книги почали видаватися на руки власникам приватизованих квартир (відповідальним мешканцям). Будинкові книги радянських часів, оформлені на житлоплощу в ЖБК, зберігаються у голови.

Виняткове право вносити зміни в документ до недавнього часу мали фахівці органів міграційної служби. Основним призначенням цього документу була можливість відстежити місцезнаходження громадянина. Без наявності прописки українці не могли здійснювати ряд юридичних дій і отримати соціальні послуги, передбачені законодавством.

Наявність реєстрації дозволяла застосовувати до громадян адміністративні покарання, інформування про здійснення яких спрямовувалося на адресу прописки. Також, виходячи з кількості зареєстрованих в приміщенні громадян, до недавнього часу вважалися норми споживання ресурсів (за відсутності приладів обліку). За допомогою цієї книги вівся облік кількості осіб, що мешкають у квартирі. При вибутті громадян (від’їзд, смерть, закінчення терміну тимчасової прописки) обов’язковою умовою було зняття з реєстраційного обліку впродовж обмеженого періоду часу.

Зважаючи на відсутність проведення обліку в іншій формі, чим паперова, саме будинкова книга була підтвердженням реєстрації громадянина. Відомості дублювали в посвідченні особи, і частенько при зверненні в державні структури вимагалося надавати й паспорт, і будинкову книгу.

Слід зазначити, що відсутність інформації про місце проживання громадян в електронному вигляді може створити проблему в певний момент, і тому позбавлятися від документу в традиційній паперовій формі не варто.

Форма 13: що це і навіщо треба її отримувати

Виписка з будинкової книги є офіційним документом, який складається на основі відомостей, внесених в паперовий бланк уповноваженими особами. У довідці містяться особисті дані усіх зареєстрованих (ПІБ, номер паспорта), а також вказуються дати фіксації їх місця проживання. У документі також відображаються дані відносно попереднього місця реєстрації мешканців і дата зміни «прописки». У окремій графі довідки є інформація про характер прописки (тимчасова або постійна) і наявність прав власності на майно.

Отримання виписки з будинкової книги може бути продиктовано підготовкою документів для оформлення угоди відчуження майна (передачі речових прав) а також при постановці на військовий облік.

Цей документ дозволяє перевірити кількість прописаних у квартирі або будинку мешканців, а також оперативно виявити наявність або відсутність зареєстрованих за вказаною адресою неповнолітню дитину, недієздатних особ або осіб з обмеженою дієздатністю. Форму 13 зобов’язаний вимагати державний реєстратор при укладенні угод по відчуженню нерухомого майна. Запит частенько формує сам нотаріус, але через тривалість отримання відповіді доцільно отримати довідку самостійно.

Діючі правила прописки й виписки в Україні

З 2016 року реєстрацію місця проживання громадян України сьогодні уповноважені проводити відділи при виконкомах місцевих (міських, сільських і селищних) рад. Також прийом заявок здійснюється в ЦНАП (Центрах надання адміністративних послуг).

Для оформлення місця проживання на території України на сьогодні вимагається:

  1. Сплатити послугу державного реєстратора (адміністративний збір за внесення даних в реєстр) і отримати на руки квитанцію. Корінець потрібно буде надати в організації, яка проводитиме «прописку» за новою адресою.
  2. Подати заяву встановленої форми в орган, що займається реєстрацією місця проживання громадян.
  3. Надати посвідчення особи, в яке будуть внесені нові дані про місце реєстрації громадянина. У паспорт зразка 1997 року ставиться штамп про зняття з обліку з колишнього місця проживання і штамп з даними про нове офіційне місце проживання. До документу нового зразка – ID- карти – додається довідка (чи витяг) про реєстрацію в житлі.

Для проведення перереєстрації за новим місцем проживання або оформленні первинної прописки треба також надати письмову згоду власників житла. Мешканцям, які будуть «прописуватися» у приміщенні треба при собі мати військовий квиток і в деяких випадках талон зняття з реєстрації з колишнього місця проживання.

Власник приміщення повинен підтвердити своє право власності одним з наявних документів на нерухомість. У приватному домоволодінні й квартирах в його ролі використовують свідоцтво про право власності на житло. «Прописка» у державні квартири (за рішенням власника) робиться на підставі ордера.

Реєстрація дитини здійснюється з одним з батьків або за адресою одного із законних представників неповнолітнього. Дітей у віці старше 14 років, що отримали паспорт громадянина України, прописують за адресою, вказаною в заяві.

Тимчасову реєстрацію місця перебування можна здійснити на основі договору найму, підселення або оренди. У виняткових випадках в якості документу, що підтверджує право проживання громадянина у вказаному в заяві житлі, є рішення суду.

Допомогти розібратися з юридичними питаннями, які виникають після переходу права власності на житло, зробити аудит документів та отримати консультацію фахівців з будь-яких інших питань, що стосуються майнових прав, можна в компанії «Нове БТІ».

У переліку послуг компанії проведення незалежної оцінки будівель і земельних ділянок різного призначення, виготовлення технічної документації на приміщення і супровід угод. У нас ви можете замовити послугу підготовки пакету документів для передачі майнових прав. З повним переліком послуг компанії «Нове БТІ» можна ознайомитися на сайті. Поставити питання фахівцям можна при особистій зустрічі або в телефонному режимі.

Задати питання

Подивитися інші статті