Технiчний паспорт від 900 грн

Замовити зворотній дзвінок

Зворотній зв'язок

Залиш відгук та отримай знижку до 10%

  • * Знижка залежить від послуги. Детальніше можна дізнатися у консультанта.

Ми вже прораховуємо вартість вашого об'єкта - залиште свої контакти і ми вам передзвонимо

Щоб отримати чек-лист з докладним описом етапів оформлення документів - залиште свої контакти

Ми помітили, що ви довгий час на сайті. Можливо вам потрібна допомога? Залиште свої контакти

або зателефонуйте за номером +38 067 619 78 01

Задати питання

Задати питання

Як відкрити магазин або кафе в житловому будинку: переведення в нежитловий фонд

17 Вересня 2021

У багатьох підприємців, які починають свою справу або планують розширення бізнесу, виникає закономірне питання: «Де знайти гарне приміщення під офіс, магазин, кафе і т.д.?».

Багато бізнесменів знаходять вихід: організовують бізнес в житловому приміщенні. Особливим попитом користується комерційна нерухомість на перших поверхах у багатоповерхових будинках. Адже будувати будинок не завжди вигідно, особливо на початковому етапі становлення компанії. До того ж в сучасних містах складно знайти вільну земельну ділянку, особливо в центральній частині, або приміщення з необхідним цільовим призначенням в потрібному районі.

Але для цього потрібно обов’язково перевести житлове приміщення в нежитлове.

Як відкрити магазин або кафе в житловому будинку: переведення в нежитловий фонд, фото [2]

Тому Олена Лашко, юрист компанії «Нове БТІ» підготувала детальний і зрозумілий план дій з переведення приміщення в нежитловий фонд.


Специфіка переведення нерухомості з житлової в нежитлову

При переведенні житлової нерухомості в нежитлову потрібно враховувати деякі особливості:

Вимоги до об’єктів для переведення

Об’єкти, які планується переводити в категорію нежитлових, повинні відповідати таким вимогам:

Які об’єкти не можна розміщувати в житловому будинку

У багатоквартирному житловому будинку не можна розміщувати такі бізнес-об’єкти:

Тому перед тим, як переводити квартиру в нежитлове приміщення, потрібно вивчити всі нюанси, дізнатися, чи можна в цьому місці відкрити магазин, кафе або інший заклад, чи не будуть проти сусіди і обслуговуюча компанія.

Порядок переведення житлового приміщення в нежитлове

Без реконструкції приміщення і без облаштування окремої вхідної групи. 

Етап 1
Обміри об’єкта, отримання висновку експерта про можливість переведення в нежитлове приміщення та виготовлення технічного паспорта.

Етап 2
Подача підготовлених документів реєстратору в Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП).

Необхідні документи для подачі:

Після цього ви отримуєте витяг з реєстру на право власності.

Термін переведення: від 2 до 4 тижнів.

З реконструкцією приміщення і облаштуванням окремої вхідної групи.

Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції видає набір умов для виготовлення проектної документації для даного об’єкта. Підготовкою під ключ таких документів займається компанія «Нове БТІ»:

  1. Розробляємо містобудівний розрахунок (перевірка квартири на предмет можливості переведення).
  2. Отримуємо містобудівні умови і обмеження у Відділі архітектури і містобудування.
  3. Розробляємо проект реконструкції.
  4. Укладаємо договори на авторський і технічний нагляд.
  5. Виконуємо експертизу проекту.
  6. Подаємо декларацію про початок будівельних робіт в Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції.
  7. Виготовляємо технічний паспорт.
  8. Оформляємо декларацію про готовність об’єкта до експлуатації.
  9. Отримуємо довідку про присвоєння адреси.
  10. Реєструємо право власності на даний об’єкт нежитлового фонду.

Якщо приміщення, яке переводиться із житлового в нежитлове, не має окремого входу, то необхідно зробити узгодження, облаштування та узаконення вхідної групи. Це можливо, якщо не будуть зачіпатися місця загального користування і не розбирається велика площа несучої стіни на фасаді будівлі

Термін переводення: від 3 до 6 місяців.

Таким чином зрозуміло, що переведення квартири в нежитловий-комерційний фонд є багатоетапною процедурою, яка вимагає грамотного оформлення документації та взаємодії з державними органами.

Тому ми завжди радимо при безкоштовній консультації передати дану процедуру фахівцям, які мають в цьому питанні великий досвід. Це значно збільшить шанс прискорення процесу і економії особистого часу і нервів.

Задати питання

Подивитися інші статті